Afgelopen zaterdag 28 april was het tijd voor de tweede NKC van dit jaar.

Met een spatje regen en een licht briesje was het een koele morgen op Groote Keeten, voor HSV Westkapelle kwamen maarlieft viijf korpsen uit, te weten Hsv Westkapelle 1 en 2, Team Nightwish, Team Fisherman's Friends en Hengelsport Westland, om 8 uur werden de gebruikelijke medelelingen gedaan, en vertrok iedereen naar het wedstrijdwater. De teams hadden de volgende stekken getrokken:

Hsv Westkapelle 1: 21

Hsv Westkapelle 2: 7

Team Nightwish: 6

Team Fisherman's Friends: 23

Hengelsport Westland: 32

PKC 2 GK PMPKC 2 GK KM

Sommigen hadden al voorgevist, tijdens het voorvissen kwamen vele botten op de kant, en enkele zeebaarsjes. Er werd een leuk visje gevangen. Maar het was van te voren wel bekend dat je erg veel geluk moet hebben met je plaats, Groote Keeten staat bekend om het "plekkerig" zijn, als je stek niet mee zit kan je zomaar de helft minder vangen dan je buurman.

Om tien uur vlogen 174 loodjes het water in, al direct kwamen er bij sommigen vis uit, maar niet bij iedereen wilde het erg lukken. Waar met het voorvissen bleek dat je dik bovenop de bank moest vissen, was het nu juist net voor en achter "de bank" te doen, maar ook kwam er vis uit op minder dan 5meter uit de kant, en niet alleen kleine botjes, maar ook lappen van tegen de 40cm.

Na vier uur vissen kwamen alle teams van het strand af met gemengde gevoelens, vooral veel negatieve berichten deden de ronde, er was geen enkel team welke het idee had super gevist te hebben.

Het werd dus afwachten wat de uitslag zou worden.

PKC 2 GK JRPKC 2 GK JM

Zondag middag stond de uitslag online op www.korpsvissen.nl en hadden "onze" teams het volgende gescoord:

Hsv Westkapelle 1: 8e

Hsv Westkapelle 2: 18e

Team Nightwish: 30e

Team Fisherman's Friends: 27e

Hengelsport Westland: 3e

Waarbij Jackie Minderhoud van Hsv Westkapelle 1 nog een mooie vakwinst kon behalen, en Frank Dekker van Hengelsport Westland een 2e plaats.

Na de tweede wedstrijd staan de teams er als volgt voor:

Hsv Westkapelle 1: 8e

Hsv Westkapelle 2: 24e

Team Nightwish: 18e

Team Fisherman's Friends: 23e

Hengelsport Westland: 5e

15 september staat de derde NKC op  het programma met als parcours "Maasvlakte 2".