Op zaterdag 18 oktober 2014 was het voor alle verenigingen van Federatie Zuid-West Nederland een spannende dag. Deze dag werd er gestreden om de beste vereniging van deze federatie. De wedstrijd werd gehouden op Domburg, het parcours waar ook het NK op 1 november 2014 wordt gehouden. Mede daarom was het deelnemersveld goed en hoog te noemen. Iedereen die 1 november meevist wilde vandaag al even proeven aan de visserij aldaar. Om half 3 begon de wedstrijd, onder prachtige weersomstandigheden, met al direct de nodige zeebaarsjes en botjes. De deelnemers van HSV Westkapelle deden allen hun uiterste best om zowel ver als dichtbij hun visjes bij elkaar te sprokkelen. Het verschil in de vakken was al snel duidelijk. In vak C was het echt sprokkelen voor een visje terwijl in vak E de mooie scharren en botten om de oren vlogen. Na 4 uur klonk het eindsignaal en konden de rekenmachinetjes weer worden opgestart. Het was al snel duidelijk dat Jim Zonneschijn de winnaar werd, met maar liefst 18 mooie vissen. Zijn buurman moest het helaas bekopen met 8 vissen. Een aantal waar in vak C iedereen overigens jaloers op was. Jackie Minderhoud was de beste westkappelaer met een 2e plaats in zijn vak, Rik van Koeveringe wist zich goed staande te houden met een mooie 5 plek in zijn vak en in totaal werden we met 13 klassementspunten 3e vereniging van 2014! Weer een topprestatie voor HSV Westkapelle!

Klik hier voor de uitslag.