HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

VERSLAG 1e PKC wedstrijd 2014.

Nadat we de laatste tijd de nodige voorbereidingen hadden getroffen in de vorm van vergaderingen, wedstrijdoverleg, onderlijnen maken, teambuilding, aas steken, enz., was het dan eindelijk zover en togen we afgelopen zaterdag 15 maart om half zes 's morgens richting Noordwijk voor de eerste wedstrijd van de Penn Korps Competitie van dit jaar.

Daar aangekomen rond kwart over zeven deden we eerst een lekker bakkie voor de zeer schappelijke prijs van een halve euro. We hebben toen tevens de nodige info ingewonnen van diverse bekende vissers, die al proef hadden gevist en al gauw bleek dat het heel moeilijk zou worden om een visje te verschalken.

Door de afwezigheid van Frank (op vakantie) bestond ons korps uit: Joeri, Janko, Marijn, Kristiaan en Jackie.

De wind was die dag behoorlijk, windkracht 5 à 6 Bft. pal op de kop, maar het was de gehele wedstrijd, die 4 uur duurde, in ieder geval droog.

Om 10 uur werd het beginsignaal gegeven en vlogen 145 lijnen richting het Verenigd Koninkrijk en al vrij snel bleek, via de moderne communicatie en couriers, dat we vrij goed bezig waren. Het weinige dat gevangen werd bestond in hoofzaak uit grote en kleine bot, aangevuld met een enkel zeebaarsje en gulletje.

Toen om 14.00 uur het eindsignaal klonk en we alle 5 bij de auto's van Marijn en Jackie arriveerden, hoorden we van welingelichte bronnen, dat we zonder meer als eerste zouden eindigen, mede door het feit dat we alle 5 een of meer vissen hadden gevangen en zeer hoge klasseringen wisten te behalen. We reden dus met een goed gevoel huiswaarts. De volgende morgen stond de uitslag op de website. Er was inderdaad heel weinig gevangen, liefst 65 deelnemers hadden helemaal niets. Dan de uitslag per vak: Joeri 14e, Janko 12e, Marijn 3e, Kristiaan 1e en Jackie 2e. Kristiaan is tevens winnaar-overall geworden met maar liefst 9 vissen en verdient een pluim voor deze topprestatie.

Met het korps zijn we inderdaad als eerste geeindigd, waar we natuurlijk erg "groos"op zijn. We gaan daarom de toekomst vol vertrouwen tegemoet en ik hoop bij de 2e wedstrijd, welke wordt vervist op 31 mei a.s. bij Zoutelande eenzelfde stukje te mogen schrijven.

Voor meer info: zie Korpsvissen.nl.