HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

VERSLAG 5e en laatste PKC 2015
KORPS WESTKAPELLE 1 winnaar PKC 2015

Op zaterdag 31 oktober 2015 hebben we de  5e en tevens laatste PKC wedstrijd van 2015 gevist op het strand van Hoek van Holland. Er is bijna geen plaats langs de Nederlandse kust waar je voor de wedstrijd je auto zo dicht aan het strand kunt parkeren. We  waren te gast bij de Hoekse Watersportvereniging, welke is gelegen op een schitterende locatie met uitzicht op het mooie parcours.

pkc2015 SLOT 8

De organisatie was wederom vlekkeloos en was in handen van DZV De Eurovissers.
Het programma voor die dag zag er als volgt uit:

1.  07.15 uur  De captain loot bij de wedstrijdtafel.

2.  08.15 uur  Centraal welkom en laatste mededelingen door Gilles Traas.

3.  08.30 uur  Vertrek naar het parcours d.m.v. tractoren met platte wagens.

4.  09.30 uur  Aanvang van de wedstrijd.

5.  13.30 uur  Einde van de wedstrijd.

6.  15.30 uur  Captainsmeeting in zaal de Kiem te ’s-Gravanzande.

7.  16.00 uur  Aanvang tombola met 100 stuks praktische hengelsportartikelen.

8.  17.30 uur  Lopend Italiaans buffet.

9.  18.45 uur  Prijsuitreiking en huldiging.

Die dag bestond ons korps uit: Kristiaan in van A, Jackie in vak B, Wereldkampioen Joeri in vak C, Frank in vak D en Janko in vak E. We hadden stek 20 geloot en ik stond naast grapjas Jan Grinwis van “t Piertje” uit Colijnsplaat en kerstvrouw  Anita Jongenelen van de Slufter 2.

Onze captain Marijn was op eigen verzoek reserve i.v.m. zijn verbouwing en dus weinig tijd had voor de voorbereiding  op deze wedstrijd.  Aan het begin van het nieuwe seizoen 2016 is hij weer voor de volle 100 procent van de partij.
De stand vooraf was als volgt:

1. HSV Westkapelle 1               13 punten
2. Spro Zeevisteam                    18 punten
3. Vriendenteam                        27 punten
Dus een plaatsje bij de eerste 5 zou die dag voldoende zijn. De andere teams kwamen niet meer voor de 1e plaats in de eindrangschikking in aanmerking.
Nadat we ( Joeri, Kristiaan en Janko) op de donderdag voor de wedstrijd hadden proefgevist en de nodige ervaringen hadden opgedaan en gedeeld met de andere teamleden van ons korps, vertrokken we zaterdagmorgen om 05.45 uur richting Hoek van  Holland. Daar aangekomen nuttigden we eerst een bakkie leut  en wisselden we met collega”s van gedachten  aangaande de wedstrijd. De dag ervoor bleek dat er bijna geen visje werd gevangen.

pkc2015 SLOT 8pkc2015 SLOT 7
We visten 4 uur op laag water  onder prima weersomstandigheden en hadden bijna geen last van eventuele stroming en vuil in het water.
Dan de wedstrijd zelf:  Jackie begon als een speer en had na 2 indraaien 4 wijtingen gevangen.

pkc2015 SLOT 6

Joeri en de anderen volgden al vrij snel en zodoende waren we alle 5 van de 0 af, terwijl er bijna niets werd gevangen. Via Marijn en de app-tjes kregen we de ozo belangrijke informatie binnen, wat zeer positief overkwam wat betreft het behalen van ons doel om eerste te worden in de eindstand.

Zelf ging het bij mij ook crescendo; eerst een scharretje van 18, daarna een zeebaarsje van 23, vervolgens een botje van 18, dan weer een zeebaarsje van 24 en een botje van 17 om af te sluiten met een pieterman van 14. cm.  Totaal dus 114 cm. Dit terwijl mijn buren van rechts helemaal niets vingen en de buren naar links slechts 1 of 2 visjes konden aanbieden.
Na afloop bleek dat onze 2 concurrenten het helemaal lieten afweten;  dus kat in”t bakkie. Met een goed gevoel nog enkele versnaperingen genuttigd, daarna omkleden aldaar en dan richting de Kiem gereden.
Na de tombola en het buffet, waarbij het nodige gerstenat en zelfs borreltjes werden gedronken, volgde de prijsuitreiking en huldiging over het jaar 2015.
We hadden de laatste wedstrijd wederom gewonnen !!!!!!!

De uitslag per vak van onze teamleden was als volgt:

Vak A: Kristiaan       5e                   Vak D: Frank             12e

Vak B:Jackie           2e                   Vak E : Janko               2e         Vak C: Joeri      4 e

Afvaller deze wedstrijd was Frank.
De EINDSTAND:                      1. HSV Westkapelle 1         met       14 punten       (uit 5 wedstrijden !!!)
                                              2. Spro Zeevisteam             met       36 punten
                                              3. Vriendenteam                 met       36 punten

pkc2015 SLOT 1

Het Vriendenteam, met Lies, Frank, Mike, John, Stephan,Johan en Ed op een derde plaats..

pkc2015 SLOT 2

Een verschil van 22 punten. Niet te geloven, onvoorstelbaar, superlatieven schieten tekort.
We gingen met een zeer zware en grote wisselbeker naar huis, alsmede een delftsblauw bord en  een bedrag van 1.400,-- euro. Tevens kreeg ieder teamlid een beker ter herinnering.                       Daarnaast ontving Frank een mooie prijs  (molen) voor de meest gevangen vissen. Jackie  behaalde de 3e plaats individueel  en kreeg een plaquette. Joeri won de kantprijs (hengel).

Frank de meeste vissen, Jackie 3e individueel

Tenslotte volgden  de felicitaties van bijna alle andere teams. We hadden het dikverdiend en het werd ons duidelijk gegund waren de meeste reacties. De meesten zijn voor ons inmiddels bekenden geworden na 3 jaar oftewel 15 wedstrijden deelname.  Moe van het handje schudden gingen we richting de auto”s, die volgepropt werden met prijzen. De terugreis werd ingezet en eenmaal in ons dorp aangekomen werden nog 2 horecabedrijven bezocht.

Nu is het afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren.  De teams zijn allen voorstander van doorgaan,  maar één en  ander hangt ook af van SVN Nederland. Op dit moment is nog niets duidelijk. Wij gaan als team in ieder geval zeker door.
In het persbericht,  wat van de organisatie is uitgegaan, staat o.a. Het jonge team van Westkapelle 1. Nu wordt ik deze maand nog 64 jaar. Het is maar net hoe je het bekijkt. Haha.
Voor meer uitslagen, foto’s,  verslagen enz.  zie:  www. Korpsvissen.nl.
Met vriendelijke visgroeten,
Den oudste van het stel, Janko.